Tuesday, 30 September 2014

aku

hati seorang gadis adalah amat sukar untuk di-faham-erti-kan, entahla, kadang aku rasa macam aku sendiri pun tak pernah faham dengan perasaan aku, seringkali terluka walaupun bahagia, tak ada satu pun perkataan yang sesuai dalam dunia ni yang boleh menggambarkan perasaan aku sekarang, aku pun tak faham kenapa diuji begini, sudah jatuh ditimpa tangga, bukan tangga kayu tapi tangga besi, kena fitnah, kena benci, kena kutuk, kena hina, kena tipu, kena ... ah banyak, aku takut sebenarnya, aku takut dibenci begini.. juga awak, lelaki, bergurau itu tak apa, tapi kerasnya haruslah ada batasnya, kerana perasaan ini, perasaan perempuan ini, walaupun luar nampak kasar tapi nalurinya masih lembut, dan mungkin sekarang senyumannya tidak menggambarkan kegembiraan sebenar, perhatikan sendiri, semoga hari esok lebih baik dari hari semalam.

No comments:

Post a Comment