Wednesday, 26 March 2014

Kita

Sekelip mata  3 tahun itu berlalu pergi,
seolah-olah tak pernah ade yang berlaku antara kita kan??
Biasa lah Kau dengan ego kau, dan aku dengan ego aku .
kau rasa tak kali ni Ego tu buat kita jauh, jauh sangat.
Sudah hampir 2 bulan kita membawa haluan masing-masing.

Tapi sepanjang 2 bulan tu, kau pernah rasa tak,
Seperti diri ini tak de nilai, walaupun kau dah 3 thun bersama siDia?
Ya, aku pernah, setiap hari aku menunggu dan terus menunggu,
setiap saat aku tengok Hp ni, kot-kot ada Miscoll ke, msg ke, whatsapp ke hakikatnya tak ade langsung..

TAK APE hanye itu yang mampu aku kata untuk mengubat luka.
Saat tu rasa macam diri tidak berguna,
Nak kata salah aku atau kau bukan lah persolannya.
Sepanjang 3 tahun macam-macam dugaan yang melanda,  sampai lah sekarang disebabkan
Dugaan – dugaan itu perasaan memberontak, perasaan marah yang tak terkawal ada pada kita.

Pada waktu ini aku lebih sedih dari waktu itu.
Tah kenapa aku merasakan hubungan ini akan berakhir sampai sini.
Bukan kerana aku benci, sama sekali aku tidak pernah membenci kau,
tapi aku sedih bila aku dah tak diperlukan lagi untuk mendengar segala luahan isi hati kau,
cerita-cerita kelakar kau,
aku sedih tak dapat melihat muka merajok kau, muka ego kau, muka comot kau,
aku sedih tak dapat menggenggam tangan kau setiap kali kita keluar, setiap kali nak lintas jalan.

Dan yang paling aku sedih bila kau semakin melupakan aku.
Kini, Aku semakin terfikir siapa aku dimata kau saat ini.
Apakah masih bererti sepetimana 3 tahun lalu?
Apakah masih dicintai sepertimana 3 tahun lalu?
Sebenarnya berat untuk aku menerima perlakuan kau terhadap aku.
Jika ini tanda-tanda nya yang menyatakan untuk aku Pergi,
Kaki ini akan melangkah,
Tapi malangnye hati aku masih tidak berganjak,
Tetap pada kau satu-satu nya.

Sesungguhnya,
Aku tak sanggup menghadapi kenyataan ini,
Tidak ku sanggup untuk mengetahui kebenaran dengan tingkah laku sebegini.
Apapun aku kena terima atau buat-buat terima,
Jika itu bukan jodoh kita,
Aku memohon tunjukkan jawapan segala persolan.
Jikalau jodoh yang kita REKA ini , bukan lah jodoh sepertimana Allah tetapkan,
Tolonglah tunjukkan seawal yang boleh,
Agar hati ini boleh berhenti mencintai dan menerima apa yang akan terjadi.